Inflyttningsfest o 85års kalas!!

Vilken helg va?? hihi..
I lördags va det inflyttningsfest i Valbo, Jocke Lundberg och hans Carro har köpt hus i Valbo. Det va iallafall en mycket trevlig fest. Vi (Jag o Morre) hade lämnat Wilma hemma med hennes farmor och farfar och åkte sedan på fest! Mårten skulle dock jobba idag och vi hade ju farmor och farfar här hemma hos oss så vi blev inte så långvariga. Tur va väl det för Wilma hon tyckte att det va kul o vakna redan kl 04 i morse!!! Tog väl ca 1 timme innan hon somnade om.. PUST!!! Men sen charmade hon sin mamma genom att sova med henne i 2 timmar mellan 8-10 på förmiddagen, det är inte fy skam!! hihi..

Lördag dag va det ledardag uppe på lugnet, IBF Falun Ungdom bjöd in sina ledare på en dag med lite allmän nyttigt info och lärdommar, Mårten va där hela dan och jag och Wilma gästspelade en stund, fick lite lunch innan vi gick hem igen, Söder va Edwins barnvakt och vi hade tänkt traska upp till lugnet, men Söder vände rätt fort efter 10 m och hon redan va dyngsur efter hellregnet.. Jag o Wilma gick dock, efter regnkläder o regnskydd.. Riktigt skönt faktiskt!!

Idag har vi varit på 85-års kalas!!!!! GRATTIS ERIK!!!! Erik är min farmors bror, han fyller 85 på tisdag men hade lite kalas idag!! Min faster Elsy o hennes man Leif kom, jag, Wilma, gammelfarmor Lisbeth och Wilmas Morfar Kjell o Carin. Det blev lingontårta!!! Erik är pigg för sin ålder, gillar att lära sig nya saker och tycker mycket om geografi. Han har själv varit på grönland o i Kenya, häftiga ställen. Han har nyss gått en data kurs, inte illa tycker jag för en 85 åring...
image53
Erik busar m Wilma!!

Han fick hålla henne ett tag, men de andra karlarna i sällskapet fick inte gärna peta på Wilma. Hon är väldigt mammig just nu, kunde knappt gå ut ur rummet förens det blev lite grin.
Vi svängde förbi Wilmas gudmor på vägen hem, vi skulle ha Tina med oss i bilen in till stan.. Åh, där går det ju hur bra som helst. Jag behöver inte vara i närheten då iallafall.. Wilma fick ett gäng pussar av Ebba också!! hihi..
Vi skjutsade Tina till tåget sedan drog vi hem, jag har vart på spinning o styrke pass så nu längtar jag efter sängen..

Tack också till Mamma, Wilmas mormor som va här en stund på förmiddagen när jag tänkt gå på spinning men som visade sig inte va nåt pass. Men Wilma tyckte nog att det va kul att du va här..
Tack också till farmor o farfar för att ni va här i går o tog hand om vår prinsessa!!

Nästa vecka är fullspäckad så vi får se när nästa uppdatering kommer!!!

KRAMIS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0