Babysim m.m.

image64
Mingus och Wilma i badet!!! (syns att Mingus känner igen pappa bakom kameran.. hihi)

Åhhh va detta va kul! Det tyckte jag o det tyckte Wilma. Inte otäkt utan kul o bada i ett stort badkar där man kan plaska bäst man vill! Vi fick njuta av 34 gradigt vatten i en halvtimme. Det va sång o det va bubbel o massa annat. Jag tror nästan att jag tyckte det va ännu roligare än Wilma. Längtar redan till nästa gång.
Meningen är väl att vi skall de ska få lära sig o dyka på slutet, vänja sig med vattnet men samtidigt få respekt för det. Ja, fortsättning följer...

Vad har vi annars gjort i veckan?
I början på veckan va vi mest hemma, Wilmas o min förkylning behövde det. Ganska skönt att ta det lugnt också. I onsdags vågade vi oss ut på en promenad iallafall och gick till Wilmas farmor för att prova gungan! Wilma älskar att gunga! Sen va det ju dags o simma..
I går gick jag nog sammanlagt lätt en mil.. Först en promenad på förmiddagen upp till Faluns kansli o lämna papper, därefter till ICA Maxi, hem, till öppna förskolan o sjöng med alla andra barn och sedan gick vi hem till Wilmas mormor o va där på eftermiddagen. Ja, och sen hem därifrån.. Kändes dock kanonbra!
När jag väl kom hem på kvällen blev jag inringd till jobbet så mamma (Wilmas mormor) fick komma hit en sväng o vara här medans Mårten hade träning och jag gick till jobbet. Skum känsla att "jobba" lite grann när man inte gjort det sen i december... Men kul samtidigt o snacka med lite kollegor!
Idag blev det också lite jobb så Wilma har varit o charmat sin farmor idag!
Det är så skönt för hon gillar mormor o farmor! Hon är lite mer avvaktande åt karlarna men det kommer väl, sen får hon ju gärna vara rädd för karlar i framtiden ändå men inte farfar o morfar kanske.. hmm...

I morgon ska vi kolla på Mårtens lag när de har seriepremiär.. Spännande! Kl 14:00 går startskottet, motståndarna som de skall krossa är Hudik/Björkberg.. Kom o gör mig o Wilma sällskap på läktarn vettja! 
Wilma fick förresten en innebandy klubba  i handen och då såg det ut så här:
image65
Det kanske blir en innebandyspelare ändå.. hihi...

Mina innebandy tjejer ska också spela i morgon, premiär i divison 1 borta mot Sten Sture (Uppsala lag). Jag ska hålla alla tummar jag har!

Är det fler än jag som hamnat i facebook träsket.. Det är ju hur kul som helst att hitta gamla gamla vänner som man säkert inte sett på hur länge som helst. Kul o se o läsa! Kan jag rekomendera.

Ha en skön helg nu!
KRAM KRAM


Kommentarer
lena ph

men vilka fina badfisar.. visst är det mysigt med babysim!! Kram L

2007-09-27 @ 14:43:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0