Redan onsdag...

Halva veckan gjord.. Om en vecka är jag, Wilma och gammelfarmor i Karlskrona hos brosan.. Yippie!!!
Jaha, vad har denna vecka haft att bjuda på då?
Tja.. Wilma har klivit upp 05:00 2 dagar irad till sin mammas förtvivlan...
I måndags gjorde vi nog inget särskilt.. Jo, vi va till farbror doktorn. Wilma har hostat en del på nätterna och har varit förkyld så länge så det va bra att vi fick komma ner o kolla läget. Lite hostmedicin blev det. Visade också upp hennes andra blessyr på ca en vecka.. Hon lyckades dra ner en lampa i hallen så att glödlampan träffade kinden o vips fanns där ett märke. Rädslan o smärtan gick över rätt snabbt iallafall så det va väl tur!!
Hostmedicin smakar ju inge vidare men efteråt kan det vara kul o äta på den spruta som vi använder oss av:
image74

Måndag kväll så hjälpte jag Anna C på babysimmet när hon va där med Ebba o Wille. Deras pappa är på älgjakt. Mårten hade träning så mamma va här en stund. Det va så häftigt o se vilken utveckling det är på babysimmet. Ebba är ett riktigt vatten djur. Det va också mys att ha Wille själv en stund, känner väl ibland att man inte hunnit lära känna honom lika bra som man kännt Ebba. Det blir väl så eftersom man har Wilma också. Men vilken liten härlig kille! Mys o få ta hand om honom ett tag tyckte jag!!!!!

Mamma va ju som sagt här en stund, Mårten hade ju missat en del träningar så det va bra om han kunde åka upp, tror inte mamma hade nåt emot att vara här ändå. Hon har köpt en cool tröja på marknad också:
image75
Såklart!

Vi hann med att träffa Jerry också för en lunch på stan. Jerry är en av Mårtens bästa vänner, bor i vanliga fall i mora men skulle ner till tandläkaren. Mårten jobbade men jag, Jerry o Wilma lunchade ändå! Trevligt!

I Tisdags så umgicks Mårten o Wilma med Wilmas farmor på förmiddagen/Lunch. De hade en jättemysig stund. Själv tog jag mig upp till Dalarnas Innebandyförbund för att hämta en jacka som vi styrelsemedlemmar skulle få. Gick upp men går mer eller mindre vilse bland alla hus uppe i slätta så ja, det tog väl mig 1 timme ca... Sprang hem så det gick betydligt fortare.
Hämtade sen Wilmis hos Irene, Mårten hade gått o jobbat o Wilma sov i vagnen på altanen.
På kvällen kom Söder o Blackie förbi på lite mat. Trevligt att umgås lite. Lite snack, mat o mys! Tack för att ni kom, det får vi göra oftare. Mårten är ju borta alla Mån, tis o tors eftersom det är träning då. Sen jobbar han kväll ibland som nu ikväll så då är det nice om man får lite besök. Wilma kryper ju ner i säng runt 19..

Idag blev det lunch på stan. Bjöd min mamma, hon har gett mig så mycket nu, bjudit på massor med grejer och hjälpt till så det tyckte jag inte va mer än rätt..
Liten promenad på stan innan vi gick hem o sov lite innan babysimmet. Idag fick de sitta på en madrass i vattnet och där sa vi en ramsa innan de fick hoppa (självklart med vår hjälp) i vattnet. Jättekul! Det närmar sig dyk... hihi..

Nä, nu börjar Bonde söker fru, kan jag ju inte missa! Imorgon blir det öppnis med lite sång!!

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0