Karlskrona, Borta bra men hemma bäst!!!

Då va vi hemma igen, skönt faktiskt. Man har ju alla grejer, man har rutiner och det är ju skönast. Sen tycker jag att det har varit OTROLIGT trevligt och nyttigt att åkt iväg på en tur..

Vad har vi gjort då?

Som sagt blev ju första dagen rätt lugn. Johan va en jätte duktig guide och jag har lärt mig mycket om Karlskrona. Vi klev upp rätt tidigt på Onsdagen också, efter att vi gjort oss i ordning gick vi ner till hamnen där Johan fixat så vi fick åka stridsbåt ut till ön där han jobbar. Wilma gillade väl inte direkt flytvästen och var mest bekymmrad över vad som hände. Men det gick bra! Så här såg det ut:
image76
Häftigt!!!!!

Vi var med Johan på ön fram till kl 15. Fick oss en spännande tur runt om. De har en park där, i parken finns det jätte många olika sorters träd som en av marinens båtar tagit med hem när de har varit på långturer till andra länder. Häftigt! Vi fick gå in på deras museum och upp i flaggtornet. Det är ett fort alltihopa, riktigt cool arbetsplats. Och massa militärer..
Lite bilder: (klickar man på bilderna blir de större..)
     
På stridsbåten          Johan o Wilma        På morbrors          Johans arbetsplats
                                                                             axlar

Eftersom Johan fick vara kvar o jobba på kvällen så fick jag, Wilma o gammelfarmor ta båt tillbaka själva. Vi gick hem till deras lägenhet och tog det lugnt ett tag. Gammelfarmor o Wilma sov båda en stund. Efter det kom Emma hem och jag lagade lite mat till oss 3. Packade och sen var det dags att sova igen. Självklart med lite extra pirr eftersom man visste att man skulle iväg igen morgonen därpå...

Men vi tog oss iväg bra på morgonen, kom med tåget och det kändes som om det rullade på bra. Sen kom vi till Linköping. Där tog de roliga slut... Tåg fel! Vi fick byta tåg men missade iallafall tåget från Norrköping så där fick vi stanna i ca 2 timmar innan nästa tåg gick. SJ bjöd på lite fika och jag fick ut o köpa barnmat. Wilma fick sova i vagnen en stund o det va ju bra!!

Tågturen sen mellan Norrköping o Sala va inge kul, Wilma tappade tålamodet och tyckte att ALLT va tråkigt. Grät mest hela tiden.. När vi sedan kom över på nästa tåg gick det bra. Och det va självklart jättekul att träffa pappa sen!

I övrigt har Wilma lärt sig att klappa händerna och har gjort det nästan hela tiden under tiden nere i Karlskrona!

Tack Johan o Emma för god mat, uppehälle och bra värdskap! Tack Johan också extra för att du är så bra!!!! En toppen lillebror!

Jag känner mig nöjd efter resan, lite trött kanske. Mycket att hålla reda på med både barn o farmor. Men i det stora hela har det gått bra!

Avslutningsvis en go bild på Wilma o hennes morbror samt Wilma o hennes gammelfarmor:
 

Kram o godnatt



Kommentarer
Pörnie-Örnie

Vilken tripp :-) Skoj! Tåget mellan Linköping å Sala är inge vidare, det åker jag med när jag åker T&R för jobb i Linköping :-( Må gott så hörs vi min Käre Vän!!

2007-10-19 @ 20:24:07
Anonym

Hej vänner. Underbart att se dessa härliga bilder på min favorit tjej.
Ska försöka hälsa på i helgen.
Saknar ER

Tjadden

2007-10-19 @ 21:30:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0