Wilmas dop!!!!

Nu har Wilma fått sitt namn, Wilma Oline Kristina Johansen. Den vackraste tjejen av alla!! hihi ..
Dopet gick bra, vi fick tyvärr vara inne i kyrkan men det gick bra ändå. Vädret ville inte vara med oss så fäbon får vänta till nästa barn (!!?? hihi) Wilma fick 2 faddrar, som jag dock hellre säger gudmor o gudfar till, Anders Jadewall och min underbara vän Anna Cedervall!! 2 idoler när det gäller barnupfostran och kärlek till sina barn! Det blir kanon tror jag!
Åh, så mycket presenter.. Pengar, smycken, böcker, böcker m sånger, kläder, bestick o mjukisdjur. TACK ALLA!! Det va så roligt att alla kom, lite dåligt samvete att jag inte hann med o prata riktigt med alla men jag tror att alla förstår!!

I kyrkan läste jag en dikt som förbön, den har jag skrivit själv och den går så här:

"Du vackraste lilla tjej"

Tänk att du blev och är så underbar
dina ögon så blåa och en själ så klar.
Du vackraste lilla tjej
din mamma och pappa älskar dig!

Vi vill dig allt kunna lära
att vara någon nära.
Räkna, läsa och ha gott mod
att älska och vara god.

Att skapa vänskap riktigt stark
och att aldrig vara falsk.
Att du alltid kommer våga säga och tycka
det du står för och vi hoppas på oändelig lycka.

Att lyckas med detta
inte fullt så lätta
ska vi goda föräldrar vara
och alltid finnas hos dig nära.

Genom trygghet, kärlek och tro
pussar, kramar och hjärtans ro.
Åh, du vackraste lilla tjej
din mamma och pappa älskar dig!!


Snacka om att jag grät, det blev lite för mycket känslor inblandade.. Leif (min fasters man) spelade dragspel under akten och då när vi gick in i kyrkan spelade han våran bröllopsmarch som han skrivit till oss så redan på vägen in var tårarna på väg.. Ja, vad säger man, blödig är jag så det räcker till...

På "festen" efter bjöd vi på potatissallad och rostbiff och vanlig grönsallad. Det bjöds också på lite fäbo mat, kalvdans, messmör, smör, sötkaka som farmor gjort av mjölk från fäbon.. Det var nog uppskattat trots att det kan vara svårt att äta sånt ibland!!

Tack än en gång alla som kom och alla som hjälpte till, guld värt!!

KRAMAR också från Wilma!!image6


Kommentarer
Pörnie

Tack själv kära vän! Maten var suveränt god, kul med lite gammaldags mat :-) Ni var så fina och lilla Wilma som var lite förbannad på att få vatten på huvudet, förstår det. Usch! En jätte-trevlig stund tillsammans med er. Kram kram

2007-07-09 @ 19:01:59
Pörnie igen

Åååå vilken fin dikt! Jag hade inga torra ögon efter det!

2007-07-09 @ 19:02:48
Rönn

Heej Jessica! Nu har ju även jag hittat hit! Åh va fint det verkade vara med dopet och speciellt dikten du skrivit, verkligen bra!
Ha det gott så länge, vi ses och hörs!
Kram.

2007-07-12 @ 00:58:00
Birgitta Rissveds

Jag är nog lika blödig som dig. Tårarna kom direkt!

En underbart vacker dikt//Birgitta

2009-01-02 @ 11:08:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0