Mys i fäbon!!

2 nätter i fäbon har vi vart, jag och Wilma. Stackars pappa Mårten har fått jobbat..
Det är ju sååååå underbart att vara där uppe, ingen el, inget rinnande vatten (man hämtar vatten i hink i källare), massa stearin ljus, utedass och fisk till middag!!
Luften där uppe gör att man slappnar av och kommer in i ett fäbo-lunk som vi brukar säga..
När vi kom upp i onsdags eftermiddag så myste vi mest i gräset, det såg ut så här:
image12

Det märktes att Wilma också kom in i fäbo lunken för hon somnade tidigt i sin resesäng! Vi bodde i ett härbe där det finns 2 sängar så Wilmas säng fick precis plats brevid min.
Till middag fick vi lax fångad med nät i Hyn (en sjö i närheten) och färsk potatis! MUMS!!
Efter att sovit en god natt (med vissa stunder av vakenhet..:-)) så myste vi hela dan. Vi fotade Wilma lite mera;
image13

Mys va!!??

Wilma skrattade så fort pappas hund, smulan och fam Rosendahls hund, Cissi, visade sig. Små hundar är visst hur roliga som helst!! Pappa fångade en öring i Nysjön som han gjorde iordning till Middag. Maten smakar så gudomligt gott där uppe och favoriten är knäckebröd med smör och potatis, lite krydda o ev lite gräddfil.. HUR GOTT som helst!!
Vi sov en till natt också men nu började vi längta hem till pappa Mårten.. Jag gjorde det och jag tror Wilma gjorde det också, det såg så ut när han kom hem från jobbet iallafall.. Wilma fick ligga naken framför en brasa igår och lufta lite, snacka om att njuta av värmen från brasan och att få ligga naken!!

Jag kände för första gången på flera år inte av allergin mot gräset o kunde därför njuta ordentligt. HÄRLIGT!!
Nu är vi hemma o det är skönt det också!! En hel helg som vi har med Mårten som är ledig också! KANON!!

Nej, jag avslutar med en bild på ett spegelblankt nysjön. Jag tror ni förstår att jag njuter...

KRAM KRAM
image14



Kommentarer
Pörnie

Ååå vad mysigt! Förstår att ni njöt! Själv var jag med Bajsmannen å syster i vår stuga å det var också supermysigt! Nej ska ut å plocka svamp nu :-) Kramar i massor, saknar er!

2007-07-29 @ 11:45:19
blackie

Äntligen har jag fått mig en uppfattning om hur det ser ut i fäbon....måste säga att det ser både härligt ovh avkopplande ut:) Imorogn åker jag till stockholm och möter upp sneen söder, emma sara och cissi. Det ska bli himla skoj på tisdag är det allsången:) håll utkik i tv efter 6 förvirrade brudar...hoppas vi kan ses i veckan kram kram

2007-07-29 @ 22:58:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0