Biltur med Mormor o Björn!!

Söndagen spenderade familjen Johansen med att mysa på promenad upp till Gruvan och ett besök på bagarstugan, där har de hembakade bakelser, bullar och allt gott du kan tänka dig, det är som att kliva rätt in i farmors gamla kök.. Gamla kaffekoppar som ingen är den andra lik.. Jättemysigt!!!

På måndagen så gick jag o Wilma en promenad tillsammans med Joel och hans mamma Johanna Fjällrud, Joel och Wilma är lika gamla, eller ja Joel är 1 dag äldre.. Det är alltid kul att träffa dem som är i samma fas som en annan. Efter promenad o kaffe i gräset träffade vi Familjen Rosendahl. Catharina, Klas, Joakim och hans kompis Axel. Carl var på komfirmationsläger. Detta är då familjen som jag jobbade som barnflicka hos. Det är 8 år sedan nu. De har köpt en stuga uppe i min pappas fäbod!!! Häftigt, de följde med oss upp dit sommaren då jag jobbat hos dem i ett år och de blev fast, har varit upp varje sommar!! Och nu äger de en stuga också. Man blir genast påmind om att man blir äldre då Joakim kommer och ser ut som en halvvuxen tonåring.. Shit!! Han va 4 år när jag var hos dem och ville bli buren hela tiden.. Tiden går fööööööör fort!!!
Wilma somnade som en stock med sin pappa vid 18-tiden igår medans jag var på spinning och svettades lite!! Det är ju bara sååå skönt!!!

Idag har vi varit på biltur med Mormor (Wilmas mormor) och hennes Björn, vi åkte till Eskilstuna för att hälsa på min gudmor Wivi-Anne och hennes Tage. Vi kom dit o käkade lunch, tog en tripp in till stan o strosade och fikade sedan hemma hos dem innan vi åkte hem igen!! Det har gått jättebra förutom någon sur min i bilen bara.. Annars låter hon själv som hon är ute och åker bil (Wilma alltså..) "pruttar" med munnen hela tiden.. Men det låter härligt trots att det är saliv ända ner till tårna..

Hon är nu lagd i spjälsängen och jag hoppas att vi får sova lite längre i morgon, ev åker vi till fäbon eller så stannar vi hemma o kikar på crusingen istället, vi får se!!
Det är ju rätt skönt o komma upp till lugnet på fäbon också och pappa Mårten kan få lite semester här hemma mellan jobbpassen!!

Pörnie! Tack för kortet, det kom idag!! Alltid kul att få vykort eller brev!! Det gillar jag!!!

Här kommer en bild med min gudmor och Wilma, samt en bild med Wilmas coola solbrillor som hon fick här om dagen!!!

Ha det bra, trots regn!! Förresten, GRATTIS Mamma och Wilma på Kristina dagen idag!!!image10

image11





Kommentarer
Ingela

Hej hopp bruden!
Vilken rolig blogg, med bilder och allt!
Hoppas att du har det härligt i sommar och
att spinningen håller i sig!
Kramar från Gnarp

2007-07-24 @ 22:14:37
blackie

coolt jessica me en blogg och riktigt bra att jag kan ha koll på dig:) E hemme nu men vi får banne mig s till at träffas snart okidoki? Nu ska jag sova...må gott och ta hand om er alla!
Kramelikram

2007-07-24 @ 22:39:26
Pörnie

Tjingeling! Här är allt bra! Varit i stugan med Bajsmannen å Syster, mysigt! Busat med Bajsmannen så han var helt slut :-) Kram kram

2007-07-26 @ 19:45:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0