Bad och lite små besök här o där..

Ja, idag har vi flackat runt lite trots att vi hållt oss på samma ställe ändå (??!!)
Vi åkte ut till Linghed idag, vi har varit hos Morfar Kjell (min pappa, Wilmas morfar) o visa fotona som fotografen tog för Morfar Kjell, Carin och gammelfarmor Lisbeth. Vi träffade Smulan också, morfars hund, WIlma skrattade när hon morrade, det tyckte jag va lite roligt..
Sen tog jag Wilma i vagnen och promenerade ner till min bästa väns sommar hus i Lingheds änga, där fick Wilma prov bada lite. Det var lite kallt så det blev inget heldopp..  Men hon fick iallfall prova sin nya baddräkt.
image7

Efter vi vart o umgåtts med Gudmor o hennes familj en stund började vi åka hemåt, körde förbi uppe hos min farfars bror en sväng först, alla deras barnbarn var där o jag har inte träffat några av dem ens.. Bla. Tvillingarna Edwin o Axel, de är liksom 2,5 år redan... Men det va kul o säga hej o kika på dem lite iallafall.

Nu är vi hemma o jag skall titta på kronprinsessanss 30-års firande tänkte jag, Morre jobbar. Ganska skönt o bara vara hemma en sväng.. Harrys gjorde jag ju i onsdags, Då var jag, Anna o Helena Mas ut o käkade på O´learys o sedan tog vi en sväng till Harrys o kikade, snacka om att vi kände oss borta!!! HUR GÖR MAN nu för tiden?? Det va så länge sen man va ut på krogen, men det va jätte roligt. Alla 3 lämnade barnen hemma och myste.. 2 öl drack jag till och med.. Kors i taket!!! hihi..

VI har ju börjat försöka få Wilma att somna själv i spjälsängen nu och i onsdags skrek o grina hon, märkte väl att jag skulle iväg då.. Men hon somnade tillslut iallafall, stackars liten!!

Igår var Micke o Erika o Edwin hit en sväng på kvällen, de gav Mårten en whiskey flaska från dem och Söder! TACK - från Mårten, den kommer smaka gott!!!
Jag bakade en kladdkaka.. (hör o häpna, man har ju blivit huslig nu va!!??) Den första kunde vi kasta fresbee med kan jag lova. Sten hård!! Undrar hur man kan misslyckas med en kladdkaka, jag kunde iallafall.. Då är det tur att internet finns och jag snabbt kunde hitta ett nytt recept för en kladdis o snabbt baka en ny.. Den blev kanon bra.. hihi..

Lägger in ett kort på lillkillen också, han är ju sååå liten men ändå inte. Himla söt kille iallafall!!

Ha en fortsatt trevlig helg!!image8

Edwin Ceder, 3 veckor gammal!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0