Vildmarkspizza, princesstårta o besök på jobbet!!

Ja, igår umgicks vi med gammelfarmor på dagen, Morbror Johan o Emma också för den delen. Vi åkte till Linghed. Det brann ju i ett anrikt hus mitt i stan i går natt och dag så det luktade brandrök ända hem till oss. Ett tag var det dimmigt utanför vårt fönster så det var skönt att komma ut till Linghed o andas lite frisk luft..

Vi käkade lunch hos gammelfarmor, potatis o pannbiff i löksås. Åhh riktig husmanskost, det är väl bäst??!! Efter det tog vi en promenad med Wilmas gudmor o hennes kids, Ebba o Wille. På kvällen var vi uppbjudna till Svartnäs för att käka vildmarkspizza o princesstårta för att Joakim (som jag varit barnflicka till) fyllde 13 år !! (???) Vildmarkspizza är pizza med älgskav och svamp på. Toppen gott verkligen.. Pappa (Wilmas morfar) och jag och Wilma åkte upp dit o mötte dem där uppe. Lite speciellt att komma dit, det är ett vildmarkshotell där uppe som de mest har konferenser så vi var bara vi 6 i restaurangen...

Idag har vi myst på förmiddagen, Wilma sov nästan hela natten, från 20:30 ca till 05:20... Toppen va!!??
Sen tog vi vagnen till mitt jobb för att hälsa på lite. Det va några få själar där o jobbade. LKC var det väl full fart på som vanligt men uppe på kontoret var det lugnt.
Kan sakna jobbet imellan åt trots att det är otroligt skönt att vara hemma..
Jag förlängde min föräldrar ledighet tom 8 januari nu. Sen hoppas jag kunna få jobba 50-75% under våren. Vi får se när jag fått prata med min chef!!

Nu ska det bli en skön eftermiddag. Mårten kommer väl snart hem, Han jobbar tok mycket just nu. De har kris med folk på jobbet så han får massa övertid, på både gott och ont..

KRAM PÅ ER..
Här kommer en bild på Wilma o hennes morbror..image15



Kommentarer
Pörnie

Å vildmarks-pizza, nåt för mig å Robban. Kanske vi kan åka dit nån gång? Pannbiff, potatis å lök är en av mina favoriträtter :-) MUMS! Ha det toppen! Kram

2007-08-03 @ 11:41:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0