Kalasväder, goa vänner och storstädning!!

Det är min helg det..
I Fredags började jag o Wilma med att åka ut till Erika o Edwin för att hälsa på. Blackie kom ut också en sväng så vi fikade lite och myste!! Efter lunch så åkte vi hem, Erika skulle hämta Edwins storebror och sen skulle de göra ett pass!!
Hann vara hemma en stund då Söder ringde och ville komma på kaffe, kanon tänkte jag som kände att eftermiddagen kanske skulle bli lite tråkig..
Söder kom, Erika, Edwin o Linus kom och sen dök Eva Rönn upp också. Det va sååå länge sen och det va såå kul att hon kom förbi tyckte jag!! Wilma va i sitt esse, hon pratade och myste, körde i sin gåstol och drog i Söders halsband.. Eva spelade lite fotboll med Wilma o hennes boll så nu har vi lovat henne att det skall tränas 5 min varje dag!! haha.. Är man idrottslärare så är man eller??!!! Jätte kul Eva att du kom! Det får du gärna göra fler gånger!!
Självklart Söder o Erika också, men det räknar jag med... hihi...

Lördag!! Wilma har fått nåt för sig att hon ska vara vaken mitt inatten, vet inte om jag gillar det riktigt.. Hon ligger dock stilla på min arm men hon somnar inte riktigt.. Precis innan hon somnar blir hon trött o grinig. Jag hoppas nästan att det kommer nån tand snart så att hon kan få lite lugn och ro, jag skulle gissa att det är det som spökar.
Efter våran dagliga förmiddagslur och lunch så kom Erika o Edwin in till stan o fikade med oss på Bryggcafet, ett kanonmysigt cafe som ligger mitt i stan, mitt i ån.. Efter fikat så var det dags att ta oss gående upp till familjen Rödöö. Våran lilla Amanda (som vi tränar i innebandy) ska bli stor o åka till USA för att studera. Ett sabbatsår från skolan o vips så försvann en av våra bästa backar.. Men klubban åker med i packningen för comebacken är ju ett måste nästa år, eller hur amanda?? Det va kanon mysigt iallafall, hon hade gjort en bok där vi fick sätta in kort på oss själva och skriva nåt fint till henne. Kul grej!!

Efter detta kalas bar det iväg till nästa.. hu, det blev en stressig eftermiddag. Grillning hemma hos Lisa, Mathias och Mille. Mille är 1 år och snart 2 mån. Pappa Mathias grillade och vi åt. Wilma somnade efter ett tag som en stock i vagnen så jag o Lisa kunde sitta o snacka bra länge... Mårten han jobbade på krogen, han brukar hoppa in som värd i bland, så vi gick förbi honom på vägen hem.. Tack Lisa o Mathias för en jättetrevlig kväll o kanongod mat!!!

Söndag då.. Ja idag har jag varit effektiv, det är nog först nu jag sitter ner mer än i 5 minuter.. Wilma va vaken så där inatt igen mellan 04-04:45 kanske.. Vi myste på förmiddagen, hon är go nu, tycker om när man pussar på henne. Åtminstonde ibland..
Efter lunch gick vi på en promenad, vi passerade ICA Maxi o shoppade tacos till kvällen och blöjor!!
Pappa Mårten mötte upp oss här utanför när vi kom tillbaka och åter igen blev det en fika på bryggan. Det har verkligen varit kanon väder, inte ett moln!!!
Väl hemma satte jag igång o storstäda.. Wilma o Mårten njöt av varandras sällskap o jag gned runt i lägenheten.. Puh, varmt o svettigt men skönt när det blev klart! Nu har vi precis ätit tacos och snart väntar kudden!!  Helt slut!!

I morgon väntar BVC o Smedjebacken!

Annat som händer, Mamma o Björn är hos brosan i Karlskrona, Svärmor o Svärfar är i Arvidsjaur. Pappa vet jag faktiskt inte vad han pysslat med i helgen.
Grattis till Wilmas Gudfar Anders som fyllde år i fredags!
Grattis också till Pörnie o Robban för förlovningen, det va på tiden!!

Här kommer en bild på Wilmis, taget idag när vi startade vår promenad!

Ha det så bra allesammans!
image16


Kommentarer
Rönn

Men ååååh va mysigt det va att få se er alla goingar! Tack för kaffet och ett härligt besök i er lilla lya! Wilmis är ju helt underbar och vilka tvåfotsdribblingar hon har! Världsklass!
Hälsa fröken Rödöö min gamla elev. USA... jaså minsann! Där ser man, kul för henne!!
Ha det gott, massa kram!!

2007-08-05 @ 23:19:35
URL: http://blogg.passagen.se/e-k-r/
Anders(tjadden)

Hej Jessica.
Återigen tack för bilden på världens sötast tjej(tur hon är lik dig och inte pappan.....)
Läste om Er härliga dag. Själv har jag tillbringat min söndag i en bandyhall(Edsbyn).
Kramen

2007-08-05 @ 23:19:50
Lena ph

Tack själv min vän. Det var verkligen en mysig kväll. Tur att vi fick prata av oss lite!!! Kram

2007-08-14 @ 21:40:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jessica Johansen

Tanken är den, att ni, vänner och familj skall få följa Wilma och Wiktors utveckling här i livet, Välkomna!!!

RSS 2.0